اطلاعات-بازرگانی-بین-الملل
اطلاعاتی در مورد دوره آموزشی جامع بازرگانی بین المللی
موسسه آموزش اتاق بازرگانی تهران (آیتک)، با هدف ارتقاء سطح آگاهی اعضاء اتاق بازرگانی و کلیه بازرگانان فعال در عرصه تجارت بین الملل، دوره های 60-64 ساعته آموزش جامع بازرگانی بین المللی را به صورت ماهانه و ارائه میدهد.
آنچه در این دوره 60 ساعته آموزش داده میشود بسیار کامل بوده و شامل اطلاعات کاملی در خصوص اصول و کلیات تجارت بین الملل، اصطلاحات رایج بین المللی و معانی و کاربردهای دقیق آنها (اینکوترمز)، فرایند کامل واردات و صادرات، حمل و نقل بینالمللی کالاها، روشهای پرداخت بین المللی و چالشهای روز بازارگانان ایرانی در این زمینه، مقررات به روز گمرکی و سامانه جامع امور گمرکی ایران، قراردادهای بین المللی و نکاتی ضروری مورد نیاز بازرگانان در هنگام عقد قراردادهای بین المللی و در نهایت مذاکرات در جلسات بین المللی میشود.
همانطور که میدانید مدیریت بازرگانی بین الملل به مدیریت کردن مجموع فعالیتهایی گفته می شود که برای عقد یک قرارداد خرید و فروش با شخص دوم (حقوقی یا حقیقی) صورت میپذیرد.
مشروح این فعالیتها عبارتند از:
- صدور پروفرما اینویس ( Proforma invoice ) یا همان پیش فاکتور
- بررسی هزینه های باربری به کشورهای خارجی و یا وارد نمودن آن ها به کشور
- بررسی مسائل مرتبط با بیمه، گمرک، پرداخت های بانکی اعم از نقدی، اعتباری، امانی و ...
- ترخیص کالا
- انجام حمل و نقل کالا بین دو کشور
- تبلیغات و بازاریابی بین الملل
اجرای موارد فوق جز با انجام برنامهریزی دقیق امکان پذیر نیست. از طرف دیگر انجام برنامهریزی با اطلاع از قوانین و مقررات کشور واردکننده و صادرکننده، قوانین و مقررات بینالمللی بازرگانی، نحوه انعقاد قرارداد، ثبت سفارش کالا، مطالعه راههای متعدد ارسال و دریافت کالا و نحوه ترخیص آن ممکن میگردد.
بازرگانان جهت ارتباط بهتر با دنیای کسب و کار و شرکت های موفق بینالمللی، نیاز به دانش کافی جهت برقراری این ارتباط دارند. دوره آموزشی جامع بازرگانی بین المللی به مدیران شرکت ها کمک میکند قوانین و مقررات جدید تجارت با جهان امروز را فرا گرفته و با توجه به نیاز بازار روز جهانی، صادرات و واردات را به بهترین شکل انجام دهند.
در واقع قدم اول تبدیل شدن به یک بازرگان موفق، آموختن سرفصلهای گنجانده شده در دوره آموزشی جامع بازرگانی بین المللی است.